Wat doen de vuilnismannen als ze zien dat je verkeerd afval in je container hebt zitten?

Laatst werd bij mij in de buurt de papiercontainer geleegd. Iedereen had net als normaal de container de avond van te voren al buiten staan. Er hoort natuurlijk alleen papier en karton in te zitten, maar ik zag buiten een container staan waar gewoon vuilniszakken in zaten.
Dit kon ik zien, omdat er zoveel in zat, waardoor de klep een beetje open stond.
Nu vraag ik mij af wat de vuilnismannen doen als ze dit zien. Gaan ze de container laten staan of nemen ze het wel gewoon mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt toch echt aan het beleid van je gemeente, zoek het op in de gemeentegids, op de website etc.

Het beste antwoord

Zo'n container wordt dan niet geleegd.

Papier wordt gerecycled en een container met verkeerd afval zou alles besmetten.

Via de gemeente boa's zouden er bovendien nog waarschuwingen en boetes uitgedeeld kunnen worden aan mensen die het afval verkeerd aanbieden.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In veel gemeentes wordt een systeem met gele en rode kaarten gehanteerd. Als je iets fout doet, maar het is niet al te erg, dan krijg je een gele kaart aan je bak. Hij wordt dan wel gewoon geleegd.
Is het ernstiger, zoals gewoon afval in de papierbak of GFT-bak, dan krijg je een rode kaart en wordt de bak niet geleegd.
bamibal